دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با اشاره به وقوع سیل و بارندگی شدید در ۲۳ استان کشور گفت: امدادرسانی در ۱۲۳ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محورهای کوهستانی این استان‌ها با جدیت در حال انجام است.

سيل

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایرنا با تشریح آخرین آمار امدادرسانی نیروهای امدادرسان هلال احمر در حوادث جوی کشور اظهار داشت: طی ٤٨ ساعت گذشته ٢٣ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان‌های جنوبی، رضوی، شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان درگیر سیل و آبگرفتگی شدید بوده اند؛ این حوادث طبیعی و اقلیمی مشکلاتی را برای هموطنان در استان‌های یادشده ایجاد کرده است.

وی با اشاره به امدادرسانی در ١٢٣ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محورهای کوهستانی گفت: در مدت یادشده پنج هزار و ۱۳۸ نفر از آسیب دیدگان و متاثران از حوادث یادشده امدادرسانی شدند و سه هزار و ۱۵ نفر هم اسکان اضطراری و موقت یافته اند.
رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: ۱۴۳ واحد مسکونی با استفاده از ۲۶ دستگاه موتور پمپ و لجن کش از آب تخلیه و تعداد زیادی پتو، موکت، کنسرو، آب معدنی و نایلون در میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است و امدادرسانی در استان‌های درگیر همچنان ادامه دارد.

کد خبر 436035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha